Bestillingsbekreftelsen som skal være sendt ut automatisk når man bestilte sommerleiren inneholder det meste av aktuell informasjon, men det ser ut som flere har fått denne rett i søppelposten. Her er uansett alt av praktisk informasjon som er sendt ut i forbindelse med leiren.
Oppsummert praktisk info først:
Oppmøte/innsjekk søndag 22. juni fra kl. 16 på Bardufoss ungdomsskole for alle barn og ungdom som skal bo på skolen.
Hjemreise/utsjekk fredag 27. juni etter graderingen som starter kl. 10.00.
Kontaktperson for foresatte under hele uka: Frida Abelsen / T: 94 87 61 94 / E: frida@saltentkd.no
Hei!
Tusen takk for påmeldingen din til NTN Taekwon-Do sommerleir i Målselv, 2025!
Nedenfor kommer litt aktuell informasjon om sommerleiren.
Sørg ellers for at du er kjent med innbydelsen og informasjonen på sommerleirens nettside:
----------------------------------------------
Informasjon til voksne deltakere:
----------------------------------------------
For voksne deltakere starter sommerleiren med første trening, mandag 23. juni 2025. Møt opp i god tid til treningsstart i Bardufoss Storhall kl. 10.00. Øvrig informasjon som beskrevet nedenfor er i hovedsak ment for de som har meldt på barn og ungdom på sommerleiren.
----------------------------------------------
Informasjon til barn og ungdom:
----------------------------------------------
Innsjekk og ankomst:
For barn og ungdom starter sommerleiren søndag 22. juni 2025. Vi åpner for innsjekk på Bardufoss ungdomsskole kl. 16.00 på søndag. Da vil de som skal bo på skolen få tildelt sitt rom og møte sine rodeledere som har ansvaret for rommet gjennom uka. Det er rodelederne som vil være nærmeste kontaktperson i løpet av sommerleiruka, og som skal sørge for at deltakerne blir fulgt opp gjennom hele uka.
Utover innsjekk og oppmøte, så er det ikke noe spesielt program denne dagen, annet enn at barna får gjort seg litt kjent med både skolen og de andre på rommet. Det serveres kveldsmat før leggetid denne dagen, og rommets rodeledere vil gjennomføre et lite møte med hver rode.
Overnattingen foregår på sovesal i skolens klasserom, og vi deler inn i gutterom og jenterom etter deltakernes alder.
Selv om tidsplanen for sommerleiren er ganske lik de fleste dagene, så vil vi presisere at barna først og fremst vil få fortløpende informasjon fra rodelederne sine om oppmøtetidspunkter og møtetider gjennom hele sommerleiren. Rodelederne er de instruktørene på sommerleiren som i tillegg til treningene har ansvaret for å følge opp vekking/legging og sørge for at man kommer seg til måltider, treninger og kveldsaktiviteter.
Pakkeliste eller ting som kan være lurt å ha med på leir:
*Taekwon-Do drakt (gjerne flere om man har)
*Belte
*Sparringsutstyr (om man har)
*Håndduker og toalettsaker
*Sokker og undertøy
*T-skjorter, bukser, gensere, jakke og sko
*Joggesko, treningsbukse og treningsjakke
*Klær til å bevege seg utendørs
*Innesko til bruk inne på skolen
*Teoribok/pensumbok
*Mobiltelefon og lader
*Lommepenger som kan brukes om man ønsker å kjøpe noe i kiosken på kinoen under kveldsaktiviteten på onsdag.
*Bag/sekk til og fra hallen
*Drikkeflaske
*Sovepose, laken, pute og liggeunderlag/luftmadrass.
Og ikke minst, mye godt humør.
Ellers pakker man det man ønsker å ta med seg.
Lommepenger:
Vi anbefaler at alle har med seg litt lommepenger. Dette blir som regel brukt til litt godis når vi skal på kino. Vi anbefaler at barna ikke har tilgang til mer enn 300 kr til bruk under sommerleiruka.
Mobilbruk:
Leiren har mobilfrie tidspunkt i løpet av dagene. Vi har ingen telefoner ved måltidene eller etter rotid. Ved rotid samles telefonene på et eget bord på rommet de sover på. Vi ber om at foreldre ikke ringer barna sent på kvelden, da dette av erfaring kan være med på å skape hjemlengsel og uro på rommet.
Nattevakter:
På skolen vil det hver natt være nattevakter som jevnlig går runder og sjekker innom de ulike klasserommene. Hvis det skulle være noen som trenger hjelp eller oppfølging i løpet av natta tar nattevaktene hånd om dette. Det er instruktørene på sommerleiren som blir satt opp som nattevakter.
Godteri og snacks:
Vi ønsker ikke at barna har med seg godteri og snacks til leiren. Dette er blant annet fordi vi har leirdeltakere som har ulike allergier. I tillegg ønsker vi å unngå overdrevet inntak av godsaker under leiren. Barna vil få mulighet til å handle godis i kiosken på kinoen. Utover dette ønsker vi å ha en mest mulig «sunn leir»
Merking av utstyr:
Vi oppfordrer alle til å merke personlige eiendeler med navn. Dette gjelder klær, drakt og annet utstyr. Rodelederne vil ta inn draktene til de som bor på skolen og vaske disse i løpet av uka, så navn skrevet med tekstiltusj på merkelappene på innsiden av drakten er veldig lurt.
Treningsopplegg og gradering:
Mandag til torsdag gjennomføres det to treningsøkter om dagen. Første økt starter kl. 10, og andre økt starter kl. 14. På fredag gjennomføres det en kort pensumgjennomgang fra 9.30-10.00. Graderingen starter kl. 10.00.
Gradering forutsetter at man har hatt så god innsats under leiren at instruktørene godkjenner at man går opp til gradering, i tillegg til at man oppfyller kravene i NTNs graderingsreglement.
Alle som skal gå opp til gradering på fredag må betale graderingsavgift på kr. 350,-. Informasjon om betaling for gradering sendes ut under sommerleiren.
Måltider:
Frokost, lunsj og kveldsmat serveres i fellesområdet på skolen. Middag serveres i kantinen på Bardufoss vgs. mandag, tirsdag og onsdag. På torsdag blir det grilling på ungdomsskolen.
Kveldsaktiviteter for barn og ungdom:
Etter middag blir det kveldsaktiviteter for deltakerne på sommerleiren. Nøyaktige tidspunkter for de ulike aktivitetene vil rodelederne informere om underveis.
Mandag: Aktiviteter/leker/teambuilding
Tirsdag: Bading på Polarbadet (Badet er ikke ferdig renovert i tide - vi arrangerer alternativ aktivitet)
Onsdag: Kino. Kiosken på kinoen er åpen før filmene starter. Det blir satt opp en barnefilm og en ungdomsfilm.
Torsdag: Grilling på skolen, etterfulgt av avslutning og oppvisning i hallen.
Grilling og avslutning på torsdag
Både leirdeltakere og foresatte er velkomne på grilling etterfulgt av oppvisning med instruktørene på torsdag kveld. For de som ikke har middag inkludert kan man få være med på grilling ved å betale kr. 200,-.
Under sommerleiren sender vi ut informasjon om påmelding til grilling for de som ikke har dette som en del av måltidene på leiren, sånn at vi har kontroll på mengden mat som skal klargjøres.
Utsjekk og hjemreise
På fredag må alle pakke og rydde seg ut av klasserommet man har overnattet på før man går til hallen på trening og gradering.
Når barna blir hentet kan man sjekke ut fra sommerleiren, og årets sommerleir er over for denne gang. Utsjekk foregår i idrettshallen.
NB: Det er viktig at ingen som har bodd på skolen forlater uten å sjekke ut, da vi skal ha kontroll på deltakerne fra de kommer på søndag til de drar på fredag. I tillegg slipper vi å etterlyse elever som har blitt hentet uten å sjekke ut.
Velkommen på sommerleir!
Skulle det ellers være noe før eller under sommerleiren er det bare å ta kontakt med oss.
Vi gleder oss til en innholdsrik, morsom og lærerik uke!